Doplnkové študijné programy sú založené na dvoch pilieroch :
- Postupne získavané znalosti a zručnosti sa akumulujú počas celej školskej dochádzky žiakov.
Každý žiak potrebuje pravidelné a organizované príležitosti, ktoré ho posúvajú vpred pri výbere jeho ďalšieho zamerania a budovaní svojho vzdelania.
- Žiak je hlavným aktérom pri budovaní svojho vzdelania.
Každý žiak musí byť za týmto účelom sprevádzaný celým pedagogickým tímom.
Štyri doplnkové študijné programy sú organizované so žiakmi a pre žiakov EFIB :
- Program “Avenir” (Budúcnosť)
Od triedy 6ème po triedu Terminale postupne buduje každý žiak projekt svojho ďalšieho študijného zamerania a objavuje trh práce.
- Občiansky program
Od základnej školy po gymnázium si žiak buduje občianske a morálne cítenie, kritické myslenie a vzťah k angažovanosti.
- Program umeleckej a kultúrnej výchovy
Od základnej školy po gymnázium si žiak buduje osobný vzťah k umeniu nakoľko je pravidelne vystavovaný rôznym formám umenia.
- Program výchovy k zdraviu
Tento program, od materskej školy po gymnázium, zahŕňa vzdelávacie a pedagogické aktivity zamerané na ochranu zdravia a prevenciu rizikového správania.
Tieto štyri doplnkové študijné programy sú súčasťou projektu školy a pedagogickej organizácie EFIB.
Sú zároveň súčasťou oficiálne stanoveného základného vzdelania od triedy CP po triedu 3ème.
Doplnkové študijné programy sú prioritou v collège.
Žiaci sú v tomto veku dostatočne samostatní na to, aby mohli byť hlavnými aktérmi týchto programov pod dohľadom svojich učiteľov.
Súčasťou vzdelávania sú taktiež vzdelávanie o bezpečnosti na cestách (ASSR) a referenčný rámec pre počítačové zručnosti (CRCN)


